MY WILLPOWER

OM OSS

När vi startade Mywillpower ville vi skapa ett träningssammanhang där du som deltagare känner dig viktig, där du går hem mentalt starkare än du kom, med känslan av att 'det här vill jag göra igen'! Du som deltagare är viktigast för oss - vi ser dig, peppar dig och vill få dig att pusha dina gränser - vi vill utmana dig samtidigt som vi 'håller dig i handen'.

Vårt mål som coacher är att ge dig säker, rolig och utvecklande träning - oavsett vilken nivå du befinner dig på - men framför allt att peppa dig att göra allt du kan och lite till på träningen - för vi tror på dig! När du tränar med oss kommer du att träffa olika coacher, läs mer och lär känna oss här nedan. Vi ses!

KATTIS

Glad. Positiv. Pratglad.
Jag är egentligen ganska försiktig av mig men så otroligt nyfiken att jag ofta lyckas hamna i situationer som skrämmer livet ur mig...Tänk omväxlande Tigger & Nasse ungefär 😆 Tidsoptimist av rang och något av en ”late bloomer”... för vem börjar en forskarkarriär som 40-åring och startar företag mitt i ”tvåbarnschocken”. Och behåller sitt första jobb. Samtidigt. 🙋🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Jaja. Det är tur en har en stabil man.

Väldig mycket pepp! Fullt fokus på dig och din träning. En av anledningarna till att jag älskar att coacha är för att jag per automatik släpper allt runtomkring mig när jag möter deltagarna. Jag älskar den känslan av flow och fokus - men även glädjen i att kunna ha något att ge till andra - det är hela anledningen till att Mywillpower finns. 😊

Nu forskar ju jag om beteendeförändring av just levnadsvanor, så svårt att inte ge ett supertorrt svar här.  😆 Vill du bli bättre på förändring så fundera på: ”Varför vill du det du vill - varför är det viktigt för dig”? Och öva upp din self-efficacy - tillit till din egen förmåga i det sammanhang som är viktigt för dig. 

DANIEL

Hej gänget! Min absolut största drivkraft är att hjälpa andra. Om det så är i utryckande tjänst som styrkeledare/brandman, headcoach i hockeylaget eller i familjen Mywillpower. Du som deltagare gör mig lite extra glad när du vågar utmana dig själv och göra det lilla extra, som jag vet att du klarar - även om du inte vågar tro det själv! 💫

Brukar många säga efter en pratstund, men det är oftast bara andra norrlänningar som kan gissa att det är Lule-dialekt dom hör. Mitt ”korta stopp” i Linköping för 16 år sedan blev längre än väntat när en annan av Mywillpower coacherna satte en fot i dörren. Jag lever ju tillsammans med en annan av coacherna, ni får gissa vem (det har vart lite olika bud). 🙈😂

Även om jag ofta beskrivs som lugn så överensstämmer inte det med vad min pulsklocka säger, en vanlig dag är runt 25 000 steg. Så ständigt i rörelse är nog mer rätt uttryckt. Men jag hetsar inte upp mig i första taget och hamnar ganska sällan i stresskonen, även om det är en körig dag. 🚒🏒🥅🏃🏻💪🏼👶🏼

Jag älskar idrott och träning och gillar att dela min träningsentusiasm med dig. Sanningen är den att jag, på riktigt, gillar att göra burpees (ja det finns såna människor) 😆 Jag vill göra varje träningspass till en fest med bra musik, bra stämning och nu kör vi tills vi stupar-inställning. Utöver den ambitionen hjälper jag dig mer än gärna med att finputsa på tekniken. Jag vill att du ska göra rätt och samtidigt bli helt slut! 🤩

MIA

Jag jobbar till vardags som dietist och har alltid haft ett stort intresse för träning och hälsa. Det ger mig en glädjekick att få vara med på andras resor mot en hälsosammare livsstil och nya mål. Älskar att vara aktiv på min fritid, ute i naturen med familjen och det bästa är om jag samtidigt kan ha någon typ av skidor under fötterna ⛷

Min ambition är att peppa, guida och ge positiv feedback med målet att du ska våga utmana dig. Alltid utifrån dina egna förutsättningar och din dagsform. Att få möjlighet att vara en del i din utveckling, att bli starkare, må bättre, hitta tekniken är fantastisk! Tillsammans ger vi det där lilla extra! 💪🏼

Hitta en träningsform som är rolig och som passar dig så att träningen blir en del i det övriga vardagspusslet. Träna och äta för att må bra och för att klara av livets utmaningar! När motivationen tryter, fokusera på känslan som infinner sig efter träningspasset 🤗

BEA

Bea här, en glad och sprallig person med mycket energi som jag gärna delar med mig av. Gillar det mesta inom träning som Tabata, promenader, löpning och lite wod:ar då och då för en schysst mix! Har just nu snöat in på styrketräning och det är sååå kul, glad att jag vågade prova!! Man kan nog locka med mig att prova det mesta så länge det inte involverar en boll på nåt sätt 😂

Mitt mål som coach är att försöka få alla att känna att jag kan (alltså inte jag-jag utan dom 🤣) med tips och massor av pepp och glada hejarop! När man lämnar ett pass med mig hoppas jag att man är glad, nöjd OCH trött!! 

Bästa övningen, alltså jag ÄLSKAR ju burpees ❤️ burpees i alla möjliga varianter, framåt, uppåt bakåt, you name it!!! Hela kroppen får va med, muskler, flås och pannben!

THOMAS

Jag har varit med och coachat på Mywillpower sedan start. Jobbar annars precis som Daniel som brandman/Styrkeledare inom Räddningstjänsten. Började spela fotboll när jag var 6 år och höll i med det till 30-årsåldern då jag började med styrketräning istället. Har sedan 2012 tränat crossfit vilket likt mywillpowers träningsfilosofi är en träningsform med stor variation. Min absoluta favoritövning är tunga knäböj - ingenting slår ett par starka ben! Utöver coachning, träning och jobb så hyser jag ett stort engagemang för mina två pojkar och deras hockeyintresse. 🥅🏒

I min roll som coach försöker jag vara tydlig, pedagogisk och konkret. För mig är det viktigt att förmedla ett säkert sätt att utföra övningar, vilket ofta går hand i hand med effektivt utförande. Tränar du med mig, får du mest sannolikt träningsvärk! 😉

Man ångrar sällan ett pass som blir av. Ibland är man inte jättesugen på att träna men det gäller att förlita sig på disciplinen istället för att vänta på motivationen. För varje gång du kämpar trots att det känns motigt blir det lite lättare nästa gång. Känslan efter ett träningspass är ju oslagbar! 🙌🏻

VIVAN

Veronica eller Vivan blivande 40 åring som arbetar som pedagogisk ledare. Drivs av att vara en del av att andra utvecklas. Träning och rörelse har alltid varit en del av mitt liv, både i min ungdom men även mitt vuxna liv och något jag till stor del prioriterar för att bli mitt bästa jag som person och i min profession. Min stora träningspassion är lyft, gärna tunga, många och under lång tid. 💪🏼

Min filosofi jag har med mej i det mesta är att alla kan utifrån sina förutsättningar. Se det lilla i det stora och utgå från det. Det finns inget bättre än att ges möjligheten att få vara en del av din utveckling och se dej lyckas. Är ett stort fan av de små justeringarna som kan göra så mycket i det stora hela. Med en stor portion pepp, positiv feedback och ditt arbete tar vi oss igenom alla tänkbara pass. 🌟

Mitt träningstips är att registrera dina pass/träningstillfällen på något sätt. Sätta upp ett mål för dej själv med dina förutsättningar. Kan räknas att du väljer cykel istället för bil till jobbet till exempel. Ge dej själv en chans att lyckas på riktigt och med nått du tycker är roligt, då tror jag på att det kommer in mer rörelse i livet 😊

ERIKA

Jag är en 40-plussare från Småland, med en bakgrund som friidrottare, med en VM-semifinal på 400h häck som främsta merit, från långt bak i tiden. Numera är jag en glad motionär som länge, efter att spikskorna lades på hyllan, strugglade med att finna ett roligt sätt att få till den viktiga träningen i vardagspusslet. 
Vintern 2020 introducerades jag för Mywillpower av en god vän, som beskrev det som ”den perfekta träningen för dig som gillar båda styrka och flås”. Så rätt hon hade!! Numera är jag även coach, vilket är en möjlighet och utmaning som jag är sååå glad över. Förutom att coacha för och träna med MWP, så jobbar jag till vardags med kommunikation. Övrig tid på dygnet hänger jag med min idrottstokiga familj som består av en man och två grabbar! 

Min främsta ambition som coach är att sprida och dela med mig av den glädjen jag själv känner för denna träningsformen, samt att genom tips, guidning och massor med peppande hejarop. Få dig som deltagare att alltid gå ifrån träningen och känna att du har gjort ditt bästa för dagen utifrån dina förutsättningar! Det gör mig så glad att få se träningsendrofinstinna, trötta, men framförallt nöjda deltagare efter ett pass!! ✌

I min tidigare löparkarriär lärde jag mig att tiondelar och sekundrar gör skillnad för att nå målen (eller komma först dit  😉). Detta har jag tagit med mig även som motionär, där jag alltid ser till att fullfölja övningarna tills klockan slår. Alla repetioner är värdefulla, och en extra repetition här och där kommer göra skillnad för dig att nå dina mål med träningen! 😅💪🏼🏁

SOPHIE

3-barnsmamma som till vardags arbetar som chef inom dagligvaruhandeln. Träningen är min frizon, den är viktig både för en smärtfri kropp men lika mycket för ett balanserat inre. Jag har prövat många olika typer av träning senaste åren och älskar kombinationen som Mywillpower ger av flås och styrka. Där styrkedelen är det jag älskar och flåset det jag behöver! 😉

Med mig får man mycket pepp, mycket teknik och förmodligen uppmaningen att prova en tyngre vikt! Det värsta som kan hända är att man får byta till lättare. Jag tror att alla kan lite mer än de tror. Jag älskar att se deltagare lyckas och våga utmana sig utifrån sina förutsättningar! 💪🏼

All rörelse som blir av är bättre än ingen och leder till mer rörelse allt som oftast! Det som fått mig att fortsätta träna i samma utsträckning som innan den här vintern är att ”aldrig missa en måndag!” Träning ska vara kul och de gånger det känns motigt, kom ihåg känslan efter ett träningspass och hitta en bra träningskompis! 🥳

KRILLE

Hej! Jag är en glad och spontan kille från Skåne, och arbetskollega till Daniel och Thomas. Jag har alltid varit aktiv och nyfiken och har provat en hel del olika sporter. Det, i kombination med ett stort intresse för natur, äventyr och olika uthållighetsutmaningar har gett mig en stor variation på min träning och en insikt i hur fantastiska och mångsidiga våra kroppar är. Och insett att det är just min bredd som är min största styrka. Det har även gjort att jag lite har lämnat den prestationsinriktade träningen och mer ser rörelse som ett sätt att leva och ta hand om den kropp som jag förhoppningsvis ska bo länge i. För övrigt så är glass det godaste jag vet och jag mår allra bäst vid havet, i skogen eller bland snötäckta berg.

Förhoppningsvis rätt kul och ibland kanske lite annorlunda träning. Jag blir så otroligt inspirerad och på gott humör av att se er deltagare kämpa på passen, i ur och skur, och den inspirationen och glädjen strävar jag efter att bjuda tillbaka till er.

Oavsett ambitionsnivå så behöver vi röra på oss, och vanlig vardagsaktivitet ska inte underskattas. Löp-/cykelpendla till jobbet. Hoppa av bussen en eller flera busshållplatser tidigare. Ta trapporna, oavsett våning. Unna dig en lunchpromenad. Stå på ett ben när du borstar tänderna. “Move it, or lose it”.

FRIDA

Mer info kommer inom kort.

Mer info kommer inom kort.

Mer info kommer inom kort.

LOUISE

Mer info kommer inom kort.

Mer info kommer inom kort.

Mer info kommer inom kort.